• Contact

Niet tevreden? Geef uw klacht door

Wij doen ons best u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Wij zien iedere uiting van ontevredenheid als klacht. Uw klacht kan bijvoorbeeld gaan over een beslissing rondom uw pensioen. Een door ons gemaakte fout. Of over hoe wij u behandelden. Laat dit ons weten. Zo kunnen wij u helpen én onze dienstverlening verbeteren.

Illustratie mogelijkheden om klacht door te geven

U geeft uw klacht door

Via Mijn Bouwpensioen. U kunt ons ook bellen, mailen of een brief sturen.

 

 

Illustratie pensioenfonds geeft reactie

Wij geven een reactie

We gaan aan de slag. U krijgt binnen 2 weken een reactie.

 

 

Illustratie ontevreden deelnemer

Niet tevreden met onze reactie?

Dan kunt u bezwaar maken bij onze (bestuurs)Commissie PRC. Komen we er samen echt niet uit? Dan kunt u naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen.

U geeft uw klacht door

U kunt uw klacht indienen via Mijn Bouwpensioen. U kunt ons ook bellen, mailen, of een brief sturen naar: BpfBOUW Postbus 637, 1000 EE Amsterdam.

Wilt u als u ons schrijft het volgende noemen?

  • De datum;
  • Uw klantnummer. Dit nummer vindt u als u inlogt op Mijn Bouwpensioen en op al onze brieven;
  • Uw naam, adres, uw geboortedatum en eventueel uw e-mailadres;
  • Uw klacht. Waarom u ontevreden bent of waar u het niet mee eens bent. Of een verwijzing naar het pensioenreglement of de statuten waar uw klacht op gebaseerd is. 

Wij geven een reactie

U krijgt binnen 2 weken een ontvangstbevestiging. We proberen uw klacht binnen 10 werkdagen na de ontvangstbevestiging af te handelen. Soms hebben wij meer tijd nodig. Dat laten we dan weten. U ontvangt een brief of een e-mail.

Niet tevreden met onze reactie?

Bent u niet tevreden met onze reactie op uw klacht? Dan kunt u bezwaar indienen bij onze Commissie pensioenzaken, reglementen en communicatie (PRC). Hieronder staat hoe u dat kunt doen.

Als we er samen niet uitkomen, kunt u naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP). GIP is onpartijdig en onafhankelijk. En u hoeft hier niet voor te betalen.

U ontvangt een reactie binnen maximaal 12 weken na het doorgeven van uw klacht. Hebben wij informatie bij u opgevraagd? Dan tellen we de tijd die u nodig heeft, om de informatie naar ons op te sturen, daarbij op.

Wij nemen alle klachten serieus. En we doen ons best uw klacht zo goed mogelijk af te handelen. Bent u het niet eens met onze reactie op uw klacht? Dan kunt u terecht bij onze  Commissie PRC. Hieronder staat hoe u dat kunt doen..

Stuur uw brief naar:

Commissie PRC
Postbus 637
1000 EE Amsterdam

Vermeld daarbij de volgende gegevens:

  • Uw naam en adres
  • Uw klantnummer of Burgerservicenummer (BSN)
  • De datum waarop u de brief stuurt
  • Een omschrijving van de werkwijze of uitvoering van bpfBOUW waar u ontevreden over bent. Of een verwijzing naar het pensioenreglement of de statuten waar uw klacht op gebaseerd is. 

Ook kan het zijn dat u een verzoek wil doen om een bijzondere regeling als bedoeld in artikel 32 van het pensioenreglement toe te passen. Dit betekent dat u wil dat er voor u een uitzondering op de regels van bpfBOUW gemaakt wordt. Zo’n verzoek kunt u ook aan de Commissie PRC voorleggen. Vermeld hierbij wel waarom u vindt dat de Commissie PRC een uitzondering zou moeten maken voor u.

De Commissie PRC zal uw klacht zo snel mogelijk behandelen en een besluit nemen.

Doorloop eerst het volledige klachtenproces van bpfBOUW. Komen we er samen niet uit? Dan kunt u contact met GIP opnemen. GIP is door de overheid aangewezen als officiële geschilleninstantie voor pensioenfondsen. In de folder van de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP) leest u daar meer over.

U kunt ook altijd naar de rechter stappen. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Bekijk ons klachtenreglement.