Signaal 702 'IKV niet geleverd' oplossen

Signaal 702 geeft aan dat wij een inkomstenverhouding voor een werknemer niet (goed) hebben ontvangen. Je ziet dit signaal als je niet aangeleverd heeft voor deze werknemer. Of als je wel heeft aangeleverd, maar met een onverwerkbare levering. Hieronder helpen we je graag stap voor stap om vast te stellen welke werknemer ontbreekt en wat je doet om dit op te lossen.

question-step-8bb4c3c98a
Weet je al over welke werknemer(s) het signaal gaat?
question-step-a1f1e97e1d
Is de werknemer uit dienst getreden?
final-step-d6616606d1

Geef aan ons door dat je werknemer uit dienst is

Lever je aan via het Selfservice Werkgevers Portaal? Dan regel je de uitdienstmelding ook via het SWP. Als je aanlevert via een softwarepakket voer je hier de goede uitdiensttredingsdatum door. Lever vervolgens de IKV opnieuw aan.

In sommige softwarepakketten is dit lastig. Bijvoorbeeld omdat je werknemer al in een vorig boekjaar uit dienst trad. Neem dan contact met ons op. We begeleiden je dan bij de correctie via het SWP. Je kunt je werknemer ook via het SWP uitdienst melden. Zorg wel dat je dit ook nog doorvoert via je softwarepakket. Anders ontstaat het signaal opnieuw bij je volgende levering.

Als je via het Selfservice Werkgevers Portaal dit signaal wilt oplossen volg je deze stappen.

  1. Selecteer bovenin het juiste aansluitnummer.
  2. Kies op het tabblad 'Dashboard' het juiste loontijdvak.
  3. Klik nu op de button 'ontbrekend'. 
  4. Klik op de werknemer die je uit dienst wilt melden.
  5. Kies nu de optie 'beëindig dienstverband'.
  6. Geef de einddatum in en ga verder. Indien gevraagd klik je op de calculator achter de premiegrondslag. Afhankelijk van de opgegeven datum zie je ook loongegevens en producten. Bijvoorbeeld als de wijziging gedurende een loontijdvak in gaat. Je wijzigt dan de gegevens naar rato en niet voor de gehele periode.
  7. Klik vervolgens op 'opslaan'.
  8. Vergeet niet om de levering in te zenden, ga naar het tabblad 'Leveringen'.
  9. Selecteer de levering met de juiste aanmaak datum en de status 'door je te bewerken'.
  10. Klik op de button 'zend in', en bevestig nogmaals met 'zend in'. 
final-step-00dc71a3e5

Lever de IKV alsnog aan

Als je werknemer nog in dienst is lever je de IKV alsnog aan. Een IKV opnieuw aanleveren doe je via je softwarepakket of het Selfservice Werkgevers Portaal.

Heb je deze IKV wel aangeleverd voor deze inkomstenperiode en krijg je toch dit signaal? Dan was de levering met deze inkomstenverhouding onverwerkbaar. Lever deze inkomstenverhouding opnieuw aan. 

final-step-93cadd37bb

Zoek signaal 702 op in het Selfservice Werkgevers Portaal

Log in op het Selfservice Werkgevers Portaal. Ga naar het tabblad 'Signalen'. Filter op signaalcode 702 en als je deze weet de periode waarvoor de IKV ontbreekt. Klik nu op 'zoek'. Je ziet nu alle openstaande 702-signalen voor deze periode. 

Klik nu op het signaal voor meer details.

Ga nu verder met dit stappenplan om het signaal op te lossen.