Een nieuw administratiekantoor

Regel je de pensioenadministratie zelf en wil je het laten uitbesteden aan een administratiekantoor? Of wil je overstappen naar een nieuw administratiekantoor? Geef dit uiterlijk een dag van tevoren aan ons door.

Wat moet je regelen als je wisselt van administratiekantoor?

Geef je nieuwe administratiekantoor aan ons door via het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP).
 

  • Log in met eHerkenning EH3 en de rol ‘Werkgever’.
  • Ga naar het tabblad Organisatie en kies ‘wijzig organisatiegegevens’. 
  • Er zijn 3 rollen die je kan uitbesteden: ‘personeels- en salarisadministratie’, ‘gegevensaanlevering’ en ‘financiële administratie’. Geef per rol door wie deze uitvoert: jij of een administratiekantoor. Zorg dat je het KvK-nummer en leveranciersnummer van het administratiekantoor bij de hand hebt.

Heb je een ketenmachtiging afgegeven aan het administratiekantoor? Zij geven bovenstaande gegevens dan zelf aan ons door.

  • Maak goede afspraken met het administratiekantoor over wijzigingen met terugwerkende kracht. Dus over de periode voordat je overstapte. Het nieuwe administratiekantoor heeft niet altijd toegang tot oudere gegevens.
  • Als je de pensioenadministratie uitbesteedt blijft je wél verantwoordelijk voor de aanlevering. Houd goed contact met het administratiekantoor of kijk zelf van tijd tot tijd in het portaal hoe zaken ervoor staan.
  • Vaak werken zaken net iets anders. Dit kan voor signalen zorgen. Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons. We helpen je graag.